Generalni sponzor:

Medijski pokrovitelj:

Partneri, sponzori, izlagači

VIRTUAL RETAIL EXPO

PIS - POSLOVNI INFORMATIČKI SISTEMI

PIS - POSLOVNI INFORMATIČKI SISTEMI

GENERALNI POKROVITELJ

PIS  Poslovno informatički sistemi vodeći je hrvatski proizvođač programskih rješenja i pružatelj IT usluga čiji je ERP sustav IPIS+  trenutno u primjeni (ili uvođenju) u dvadesetak hrvatskih trgovačkih kompanija među kojima su i one koje spadaju u kategoriju najvećih; Konzum, Studenac, Ribola… .  Kompanija  pokriva sve segmente upravljanja trgovinom kroz softver, hardver, korisničku podršku, IT održavanje i poslovno savjetovanje.

Osim u području trgovine varijante IPIS+ u primjeni su u kompanijama u području proizvodnje (Elda, Hemco,  Slavonija di…), nakladništva (Naklada Ljevak, Dobra knjiga), ugostiteljstva (Restoran Fenix), Turizam (Hotel Rotondo) i sl.

IPIS+ prati svjetske  tehnološke i poslovne trendove te primjenjuje najbolje prakse u upravljanju poslovnim procesima u trgovini

Ekspertni tim PIS-a svojim klijentima pruža usluge poslovnog savjetovanja, korisničke podrške i održavanja, održavanja IT infrastrukture te  kreiranja aplikativnih rješenja prema zahtjevima korisnika.

PIS je service partner renomiranih svjetskih proizvođača i distributera IT opreme među kojima Diebold Nixdorf, Flex Pos, Osiatis, Acrelec.

Od 27.lipnja 2018. godine  PIS je postao ekskluzivni distributer u Republici Hrvatskoj za sve Domino printere (za označavanje i kodiranje industrijskih proizvoda), potrošni materijal, rezervne dijelove i servis!

Kompanija posluje od 1989. godine i trenutno zapošljava oko 70 zaposlenih.

Za dodatne informacije molimo posjetite  http://www.pis.eu.com/  ili se obratite izravno g. Tomislavu Perasu na tel. 01 3639 330 koji će Vam prema potrebi omogućiti  kontakt putem Skype…

danasradim

danasradim

Sponzor

Inovativni tim tvrtke danasradim  predvođen g. Majom Bogović kreirao je svježe poslovno rješenje od velike pomoći u rješavanju sve učestalijeg problema s kojima se kompanije u Hrvatskoj susreću;  pronalaženja kvalitetnih povremenih, privremenih i sezonskih zaposlenika. Portal danasradim.hr fleksibilan je način za hitan pronalazak djelatnika koji u ovom trenutku već ima preko 30 000 djelatnika u bazi.

Za dodatne informacije molimo posjetite https://www.danasradim.hr/ ili se obratite izravno  g. Dominiku Pavloviću na 01 201 8888 koja će Vam prema potrebi omogućiti  kontakt putem Skype…

Omnizon Networks

Omnizon Networks

Brončani sponzor

Omnizon Networks tvrtke Megatrend Redok vodeće je poslovno rješenja u Hrvatskoj za pružanje usluga posredovanja u elektroničkoj razmjeni podataka (EDI – Electronic Data Interchange).

Izrazito stručan tim pruža brzu, sigurnu i jednostavnu uslugu elektroničke razmjene dokumenata koja štedi vrijeme i novac te poboljšava i pojačava produktivnost. Omnizon Networks pruža puno više od  posredovanja u elektroničkoj razmjeni podataka, a isto tako karakterizira ih vrlo ljubazan i profesionalni odnos s klijentima te inovativni pristup u razvoju novih proizvoda i usluga.

Za dodatne informacije molimo obratite se izravno g. Martini Jambreković na broj 01/4091-285, koja će Vam prema potrebi omogućiti kontakt preko Skypea ili posjetite stranice u prilogu.

EDITEL

EDITEL

Sponzor

Tvrtka EDITEL Adria započela je svoje poslovanje u 2006. godine pod imenom Panteon Plus, kao lokalni predstavnik tvrtke Panteon Group te su u to vrijeme bili pionir na području EDI usluga u Hrvatskoj.

Od samih početaka bili su partner i franšizni predstavnik EDITEL Austrije koji je jedan od vodećih međunarodnih pružatelja EDI usluga centralne Europe no promjene tržišta i partnerstvo rezultiralo je preuzimanjem tadašnjeg Panteon Plusa od strane EDITELa koje im je omogućilo pružanje modernih rješenja digitalizacije poslovanja u segmentu B2B poslovanja. Danas je EDITEL Adria kao bivši Panteon Plus, dio grupacije EDITEL koja osim u Austriji i Hrvatskoj, svoje tvrtke ima još u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj i Turskoj te sa partnerima pokriva preostalu centralnu, istočnu i jugoistočnu regiju Europe.

EDITEL-ova moderna EDI rješenja za digitalizaciju B2B poslovanja se najviše koriste za optimizaciju procesa u svim vrstama lanaca opskrbe, posebice u FMCG, logistici, HORECA, farmaciji, industriji, bankarstvu, ali i u svim drugim segmentima gdje se elektroničko poslovanje može primijeniti.

Preko  B2B platforme eXite® EDITEL nudi sveobuhvatnu uslugu počevši od B2B EDI integracije, komunikacije, Web EDI portala za male i srednje poduzetnike, rješenja e-Račun sukladno s lokalnim propisima u pojedinim zemljama i eArhiviranja, pa do praćenja digitalnih poslovnih procesa i konzultacija kod modernizacije poslovnih procesa s partnerima za prelazak na digitalno poslovanje.

Editel corporate video možete pogledati na: https://www.youtube.com/watch?v=pbzOSrFrLJw

Za dodatne informacije molimo posjetite stranice u prilogu ili se obratite izravno g. Božidaru Bajsiću na broj 01/3794-296, koji će Vam prema potrebi omogućiti kontakt putem Skypea.

FINA

FINA

Brončani sponzor

e-Račun

U prosincu start!

IAKO SE E-RAČUN VEĆ PRIMJENJUJE U POSLOVNIM PROCESIMA, JOŠ JE MNOGO NEJASNOĆA,  ZABLUDA I POGREŠNIH INTERPRETACIJA. ZAKON O ELEKTRONIČKOM IZDAVANJU RAČUNA U JAVNOJ NABAVI USKLAĐUJE PRIMJENU E-RAČUNA U HRVATSKOJ S ONOM U EU.

(pišu Ismeta Jašaragić i Antonio Kolak, voditeljica Centra elektroničkog poslovanja i voditelj Centra digitalnih usluga Financijske agencije)

Iako pojmovi i usluge unutar elektroničkog poslovanja, što uključuje i elektronički račun, postoje već godinama, trenutačno se događaju velike novosti u načinu i obvezi upotrebe e-računa. Uglavnom se primjenjuju u području razmjene e-računa u javnoj nabavi, a direktno se manifestiraju na sve one poslovne subjekte koji će ispostavljati račune obveznicima javne nabave tako da nikako iz tih promjena ne možemo isključiti B2B segment. Važno je istaknuti da, iako se već primjenjuje u poslovnim procesima, postoji još dosta nejasnoća i zabluda te pogrešnih interpretacija je li i koliko obvezno slanje i zaprimanje e-računa, što je strukturirani elektronički račun, postoje li standardi i norme prema kojima bi račune trebalo razmjenjivati. Bez obzira na to izdaje li se račun u elektroničkom obliku ili na papiru, da bi tako razmijenjen račun bio u skladu sa zakonom, mora se osigurati vjerodostojnost podrijetla, cjelovitost sadržaja i čitljivost računa za cijelo vrijeme pohrane. Propisana je obveza za poreznog obveznika utvrditi na koji će način osigurati vjerodostojnost podrijetla, cjelovitost sadržaja i čitljivost računa te pribaviti suglasnost za zaprimanje računa. Također, obveznik može odlučiti hoće li račune razmjenjivati samostalno ili će se koristiti uslugama nekog od informacijskih posrednika na tržištu.

Kako odabrati posrednika

Pri odabiru informacijskog posrednika obveznik odabire onog koji mu najviše odgovara uzimajući u obzir kriterije koji su njemu najvažniji. Najčešći su kriteriji za odluku u odabiru informacijskog posrednika jednostavnost i cijena, no treba imati na umu da najjednostavnije rješenje nije na kraju i uvijek najbolje, a ni najjeftinije uzimajući u obzir da se takvim rješenjem uglavnom razmjenjuje račun u PDF-u koji nije primjenjiv za strojnu obradu te da je u tom slučaju cjelokupan trošak prebačen na primatelja računa. PDF je slika s koje primatelj podatke mora ručno unositi u sustav jednako kao i s papirnatog računa, a prije toga najvjerojatnije će ga isprintati na papir, čime je trošak razmjene potpuno prebačen na primatelja računa.

Kada govorimo o elektroničkom računu, već u ovom dijelu možemo primijetiti da ovaj način razmjene nikako ne možemo smatrati elektroničkom razmjenom računa u punom smislu jer u pravilu i nema neke razlike u odnosu na razmjenu računa u papirnatom obliku. U svemu tome moramo voditi računa da se račun mora čuvati u izvornom obliku u kojem je nastao i da se svi zakonski uvjeti moraju zadovoljiti za cijelo vrijeme pohrane. Važno je napomenuti i da bi pri odabiru informacijskog posrednika prije svega trebalo voditi računa o tome na koji način odabrano rješenje zadovoljava uvjete iz zakonske regulative iz područja poreza na dodanu vrijednost. Zakon je predvidio nekoliko metoda razmjene računa, a to su metoda EDI, metoda naprednog elektroničkog potpisa i metoda procesnih kontrola. Metoda naprednog elektroničkog potpisa podrazumijeva isključivo elektronički potpisane račune od onoga tko je račun izdao, u metodi EDI računi ne moraju biti elektronički potpisani, ali između krajnjeg pošiljatelja i krajnjeg primatelja mora biti potpisan EDI ugovor i treća metoda je tzv. metoda procesnih kontrola u kojoj računi također ne moraju biti elektronički potpisani, ali pošiljatelj mora moći na neki način dokazati na koji je način zadovoljio zakonske preduvjete.

Finin B2B e-Račun

Finin e-Račun zasniva se na PKI tehnologiji, što znači da korisnici trebaju imati digitalne certifikate, a njima se zadovoljavaju zakonski preduvjeti da u razmjeni elektroničkih računa mora biti zajamčena vjerodostojnost podrijetla i cjelovitost sadržaja elektroničkog računa. Prednost je digitalnih certifikata u tome da oni već sami po sebi, ako se u procesu ispravno upotrijebe, zadovoljavaju zakonske preduvjete. Vjerodostojnost podrijetla i cjelovitost sadržaja jamči se potpisivanjem e-računa digitalnim certifikatom u trenutku nastanka dokumenta od strane onoga tko je račun izdao te se tako potpisan e-račun šalje u sustav koji provjerava potpis i sadržaj računa.

Ako je račun prošao sve provjere, zaprima se u sustav te isporučuje primatelju. Vrsta digitalnih certifikata koje korisnici upotrebljavaju u Fininu e-Računu ovisi o tome na koji će način korisnik račune razmjenjivati. Ovisno o potrebama i tehničkim mogućnostima, korisnik može račune razmjenjivati putem portalske aplikacije (pojedinačno ili skupno u datoteci) ili povezivanjem računovodstvenog sustava korisnika sa sustavom e-Račun. Drugim riječima, način na koji pošiljatelj šalje račune ne uvjetuje upotrebu istog načina od strane primatelja, već svaki korisnik račune razmjenjuje na način koji njemu odgovara, a prema svojim tehnološkim mogućnostima. Kad je riječ o digitalnim certifikatima, danas gotovo svaki poslovni subjekt u Hrvatskoj ima digitalne certifikate na kriptouređaju koje upotrebljava za ispunjenje obveza prema servisima državne uprave i javnih službi te se njima može koristiti i u ovu svrhu, a naknade za izdavanje certifikata koji se upotrebljavaju za povezivanje Finina e-Računa s računovodstvenim sustavom korisnika su maksimalno prilagođene i povoljnije u odnosu na redovite naknade za takvu vrstu certifikata. U sklopu Finina servisa razmjenjuju se isključivo strukturirani računi u XML-u, a PDF je korisniku generiran kao čitljiv prikaz računa te se sve skupa čuva u zakonski propisanom roku. Svi računi iz servisa e-Račun automatski se pohranjuju u Fininu sustavu e-Arhiv te su korisniku dostupni za cijelo vrijeme pohrane. Računi se pohranjuju u izvornom obliku (XML) te njihov prikaz u PDF-u. Uz račun se pohranjuju i prilozi te elektronički potpis i vremenski žig. Pohranom elektroničkog potpisa i vremenskog žiga autentičnost pošiljatelja i integritet e-računa zajamčeni su za cijelo vrijeme pohrane računa.

Pravni okvir EU

S obzirom na to da korisnik može birati informacijskog posrednika kojeg želi, informacijski posrednici u B2B segmentu mogu se koristiti tehnologijom i standardima koje žele i tu se krije otežavajuća okolnost u masovnijoj razmjeni e-računa između poslovnih subjekta koji se koriste uslugama različitih informacijskih posrednika. Problem se skriva u međusobnoj nekompatibilnosti do sada korištenih standarda, što je izazvalo teškoće u povezivanju informacijskih posrednika i krajnjih korisnika koji su primjenjivali različite sintaksne standarde. Takve nedostatke koji ograničavaju jedinstveno tržište uvidjela je i Europska komisija koja je Direktivom 2014/55/EU osigurala pravni okvir za uspostavu i primjenu Europske norme koja će se ponajprije primjenjivati u dijelu koji se odnosi na obveznike javne nabave, što smo naveli u najavi promjena na početku ovog članka, a kako se ona manifestira na sve poslovne subjekte koji račune šalju prema obveznicima javne nabave, pretpostavka je da će se s vremenom primjenjivati i u B2B segmentu jer više nijedan račun prema obveznicima Zakona o e-Računu u javnoj nabavi neće moći biti poslan ako nije usklađen s normom, a neće imati smisla koristiti se različitim standardima u B2B i u B2G segmentu.

Budući da ne možemo potpuno odvojiti B2G i B2B segment razmjene računa, nužno je spomenuti i najavljene novosti koje se odnose na razmjenu računa u javnoj nabavi. Naime, Zakon o elektroničkom izdavanju računa u javnoj nabavi donesen na 9. sjednici Hrvatskoga sabora dana 12. listopada 2018. godine, objavljen je u Narodnim novinama broj: 94/2018 te stupa na snagu 1. studenog 2018. godine.

TKO MORA PREKO FINE, A TKO MOŽE PREKO DRUGOG POSREDNIKA

Prema  Zakonu, elektroničku razmjenu e-računa i pratećih isprava za javne naručitelje (osim naručitelja lokalnih i područnih (regionalnih) samouprava te lokalne i regionalne agencije i ureda) obavljat će Fina.

Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i tijela javnog prava koja u iznosu većem od 50 % financira jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili su podložna upravljačkom nadzoru od strane jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili je više od polovine članova njihovih upravnih, upravljačkih ili nadzornih tijela imenovala jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave, usluge informacijskog posredništva zaprimanja i slanja elektroničkih računa mogu povjeriti bilo kojem informacijskom posredniku registriranom na području Republike Hrvatske ili druge države članice.

Sektorski naručitelji i izdavatelji e-računa usluge razmjene računa mogu povjeriti Fini ili bilo kojem drugom informacijskom posredniku.

Javni i sektorski naručitelji definirani su u Zakonu o javnoj nabavi. Svi obveznici koji su obuhvaćeni Zakonom o e-računu u javnoj nabavi, ali nemaju obvezu račune razmjenjivati preko Fine te svi izdavatelji koji račune s osnove javne nabave šalju naručiteljima mogu se koristiti uslugama treće strane, odnosno mogu račune razmjenjivati preko informacijskog posrednika s područja Republike Hrvatske ili EU. Kako bi država ipak imala kontrolu nad primjenom e-računa te kako se svaki dionik ovog procesa ne bi morao povezivati sa svakim, svi informacijski posrednici trebaju biti povezani s e-računom za državu kao centralnom točkom za razmjenu svih računa koji proizlaze iz javne nabave. Uloga centralne točke dodijeljena je Fini.

 

Za dodatne informacije molimo posjetite i https://www.fina.hr/Default.aspx ili se obratite izravno  g. Viktoru Obrolu na broj telefona 01/6127-111.

De Rigo Refrigeration

De Rigo Refrigeration

Brončani sponzor

Tvrtka De Rigo Refrigeration d.o.o. posluje u okviru De Rigo Group, jednog od vodećih svjetskih proizvođača profesionalne rashladne opreme visoke kvalitete.

Tvrtka u okviru svog portfelja kupcima pruža usluge koje prethode samoj nabavi opreme, što se prvenstveno odnosi na planiranje i projektiranje ekonomski i prostorno optimiziranih rješenja nudeći im pritom gotovo svu opremu potrebnu za opremanje prodajnih i skladišnih prostora te usluge montaže i održavanja.

Tvrtke iz sastava grupacije na području središnje i jugoistočne Europe surađuju s gotovo svim velikim maloprodajnim tvrtkama kao i s trgovinama manjeg formata, bilo da se radi o isporuci kompletne trgovačke opreme ili određenog dijela opreme i usluga.

Za dodatne informacije obratite se g. Vlasti Toth na broj 01/244-0818 ili posjetite stranice u prilogu.

Franck

Franck

Sponzor

Franck d.d. vodeći je hrvatski proizvođač kave, čaja i snack proizvoda.

Tvrtka je utemeljena 1892. godine u Zagrebu, kao dio njemačkog multinacionalnog poduzeća “Heinrich Franck Söhne” te se do Drugoga svjetskog rata Franck se bavio proizvodnjom kavovina, dok zadnjih 50 godina u želji za unaprjeđenjem proizvodnje primjenjujući razne inovacije, Franck je proširio svoj asortiman kavom, čajevima, snackovima, začinima, praškastim proizvodima, proizvodima za kolače, šećerom i prilozima jelima. 2015. godine, Franck je ušao u partnerstvo s Intersnackom te osnovao „joint venture“ kompaniju za proizvodnju i distribuciju grickalica pod nazivom Adria Snack Company d.o.o.

Za dodatne informacije molimo obratite se izravno g. Ireni Tepšić na broj 01/3710-397 ili posjetite stranice u prilogu.

Nestle

Nestle

Brončani sponzor

Nestlé je svjetski lider u proizvodnji hrane i pića i kompanija koja broji više od 2000 globalnih i lokalnih brandova poslujuću u preko 190 zemalja diljem svijeta.

Misija kompanije Nestle:

„Misija kompanije Nestlé je unaprjeđenje kvalitete života i doprinos zdravijoj budućnosti. Želimo pomoći u oblikovanju boljeg i zdravijeg života. Također želimo inspirirati ljude da žive zdravim životom. Na taj način doprinosimo društvenoj zajednici te osiguravamo dugoročan uspjeh našoj kompaniji.

Definirali smo tri sveobuhvatna cilja koja planiramo ostvariti do 2030. godine. Ti ciljevi usmjeravaju naše poslovanje te su u skladu sa ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih naroda.

Želimo oblikovati bolji i zdraviji svijet. Naša je misija nastala prije više od 150 godina kada je Henry Nestlé proizveo dječje žitarice te je upravo na taj način spašen dječji život.

Naše se vrijednosti odražavaju na naše poslovanje. Naše se poslovanje temelji na poštivanju zakona, transparentnosti te poštivanju naših zaposlenika i poslovnih partnera.“

Za dodatne informacije molimo posjetite stranice u prilogu ili se obratite izravno g. Maji Bevanda na broj 01/6328-062.

Gfk Hrvatska

Gfk Hrvatska

Sponzor

Gfk Hrvatska dio je međunarodne GfK Grupe koju čini više od 130 istraživačkih poduzeća u preko 70 zemalja širom svijeta te je vodeći istraživački institut srednje i istočne Europe, a prema ukupnom prihodu spada među 4 najveća istraživačka poduzeća u svijetu (treći u Europi).

Gfk u Zagrebu ima više od 50 stalno zaposlenih djelatnika, visoko obrazovanih stručnjaka iz područja psihologije, sociologije, informatike i ekonomije i raspolaže nacionalnom mrežom od oko 1000 anketara i osam koordinatora u većim gradovima. Studio za grupne diskusije (s jednosmjernim ogledalom) te telefonski (CATI) studio omogućuju  učinkovito i potpuno zadovoljenje potreba njihovih klijenata za brzim i točnim informacijama.

Za dodatne informacije molimo posjetite stranice u prilogu ili se obratite izravno g. Mladenu Kožiću na broj 01/4921-222, koji će Vam prema potrebi omogućiti kontakt putem Skypea.

Meta Grupa

Meta Grupa

Partner

Meta Grupa d.o.o. je udruženje srednjih i malih trgovačkih poduzeća koja se bave trgovinom prehrambenih i neprehrambenih proizvoda i robom široke potrošnje, a osnovani su 11. travnja 2008. godine, na inicijativu srednjih i malih lokalno jakih trgovačkih lanaca.

Temeljni cilj grupe je sjedinjavanje politike prodaje i asortimana te razvoj usluge, a danas posluju na više od 350 prodajnih mjesta širom Hrvatske s više od 1515 zaposlenih, na kvadraturi preko 69.684,00 m 2. Ukupni promet grupe je 1.600 milijardi kuna.

Za dodatne informacije molimo posjetite http://metagrupa.hr/

Ultra Gros

Ultra Gros

Partner

Ultra gros je udruženje hrvatskih trgovačkih kuća nastalo sklapanjem ugovora između Ultra grupe d.o.o. Zagreb i Unigrossa d.o.o. Pazin, 2005. godine, kojim je pristupanje novih članova u Ultra grupu dogovoreno kroz povećanje temeljnog kapitala i prijenosom dijela poslovnog udjela.

Ultra grupa osnovana je krajem studenog 2001. godine kao reakcija na promjene na tržištu nastale ulaskom stranih trgovačkih lanaca kada je postalo jasno da mali trgovci mogu opstati jedino udruženih snaga.

Posluju na preko 1.300 prodajnih mjesta (maloprodaja, veleprodaja i specijalizirane prodavaonice) sa 6740 zaposlenih, a osnovna djelatnost Ultra gros-a je trgovina na veliko i malo robom široke potrošnje – prehrana i na prehrana, pića, duhanske prerađevine, kozmetički proizvodi, građevinski materijal, namještaj, tehnička roba i bijela tehnika, tekstil i obuća te turistička djelatnost.

Za dodatne informacije molimo posjetite https://www.ultragros.hr/

NTL

NTL

Partner

Grupa Narodni trgovački lanac okuplja 9 hrvatskih trgovačkih kuća koja kroz više od 1400 prodajnih mjesta posluju na području čitave Hrvatske. Narodni trgovački lanac društvo je u 100% privatnom vlasništvu nastalo spajanjem grupe CBA Internacional i grupe NTL.

Za dodatne informacije molimo posjetite https://ntl.hr/